INFINITI – Luxus Nissan-módra
A nyolcvanas évek végén a legnagyobb japán autógyártók, a Honda, a Toyota és a Nissan úgy döntöttek, hogy belépnek az észak-amerikai luxusautók piacára. A jobb értékesítés reményében a saját márkanév használata helyett mindannyian egy új brand felépítésében gondolkoztak. A Nissan 1989-ben megalapította az Infiniti-t.
Kezdetek
Az Infiniti 1989-ben mutatkozott be az Egyesült Államokban. A Nissan kimondottan a piac luxusautó szegmensébe szerette volna elhelyezni az autóit. Az új márkanév létrehozása azt a célt szolgálta, hogy a vásárlók ne a Nissannal azonosítsák. A Nissan inkább egy megfizethetőbb, középkategóriás brand-nek számított a nagyközönség szemében, nem pedig egy ízig-vérig prémium márkának.
+1 érv a prémium mellett: A japán kormány önkéntes exportkorlátozásokat vezetett be az amerikai piacra. Ez az oka, amiért az autógyártók számára jövedelmezőbb volt drágább autókat exportálni az Egyesült Államokba.
A Q45 és M30 modellek voltak az első Infinitik az USA-ban, amelyeket nem sokkal később a G20 és az első Egyesült Államokban gyártott modell, a J30 követett.
Az Infiniti az eltérő kialakítású belső tereivel és egyedi reklámkampányaival próbálta magát megkülönböztetni a versenytársaktól. Az eladás azonban lassan indult be és lemaradt a másik két japán gyártó amerikai márkája, a Lexus és az Acura mögött. Az Infiniti olyan újításokkal próbálta csökkenteni a hátrányát, mint a QX4 modell, amely az első közepes méretű városi terepjáró volt a prémium kategóriás márkák kínálatában.
Új pozíció: a japán BMW
A kétezres években az Infiniti továbbra is szerette volna beérni a versenytársait és javítani pozícióját az észak-amerikai piacon, ezért újradefiniálta önmagát:
a menedzsment szerette volna, ha a vásárlók úgy gondolnak az Infinitire, mint egy sportos, dinamikus, prémium minőségű autókat gyártó márkára.
Ennek köszönhetően újragondolták a termékpaletta zászlóshajóját, a Q45-öt, kiadták a G35-öt, majd a QX56-ot, amelyet a nagy méretű SUV-ok versenytársának szántak. 2007-ben az EX35 biztosított belépést a prémium crossoverek piacára.
Ennek a – már Carlos Ghosn által kigondolt – stratégiának köszönhetően a márka tudatosan egyre jobban kezdett eltávolodni a Nissan-tól és a szaksajtó is egyre jobban kedvelte az új modelleket. 2008-ban pedig jött a nagy bejelentés: az Ininiti célba vette Európát.
Irány Európa, aztán mégsem
2008-ban Svájcban berendezték az Infiniti európai főhadiszállását és megkezdődött az értékesítés az európai piacon.
Az eladások azonban világszerte csökkentek, annak köszönhetően, hogy a SUV-ok piacán nem szerepeltek jól a modellek és az eladások 60% százalékát a szedánok – a G széria – adták. 2013-ban átnevezték a teljes modellpalettát (innentől kezdve a szedánok Q, a SUV-ok QX modellnévvel kezdődnek). Majd megkezdődött a márka kínai értékesítése, amitől kiugró eladásokat reméltek.
Köszönhetően a gyenge eladásoknak az Infiniti 2020-ban az észak-amerikai és a kínai piac kivételével – ahol a legnagyobb számban adja el az autóit – minden országból kivonult és követve a legújabb trendeket, teljesen elektromos márkává alakult.
2021-től már csak teljesen elektromos vagy hybrid autók szerepeknek az Infiniti termékpalettáján.
Minket érdekel
Az Infiniti egy vérbeli luxusmárka, kiváló minőségének köszönhetően pedig még a közel tíz éves autóinak is jó ára van.
Ha van egy 2005. után gyártott Ininitije, csak keressen meg minket az RS-nél, mi pedig szívesen teszünk rá árajánlatot és akár készpénzért is megvásároljuk. Egyetlen teendője van, hívja szakemberünket, vagy kérjen árajánlatot a weboldalunkon keresztül!
A kép a Pixabayről származik, marcusfalden munkája.