Gyorsan, bármilyen terepen – Mitsubishi
Három piros rombusz. A ralipályák bajnoka és az egyik legnagyobb darabszámban eladott terepjáró megalkotója. Az egyik legismertebb japán márka története a kezdetektől napjainkig, amit olyan mérföldkövek szegélyeztek, mint a Galant, a Pajero és a Lancer. Ismerd meg a Mitsubishi-t!
Csak egy rövid kaland
A Mitsubishi már egy főleg hajókat és repülőgépeket gyártó óriáscég volt, amikor úgy döntött, hogy belekezd az autógyártásba is és 1917-ben kiadta a Model A névre keresztelt első autóját. Sajnos a típus a külföldről behozott márkákkal nem tudta felvenni a versenyt a magas előállítási költségek miatt, ezért 1921-ben leállították a gyártását.
A következő próbálkozásra több mint tíz évvel később, 1934-ben került sor, amikor a Mitsubishi elkezdte fejleszteni a PX33-as modellt, hogy elnyerjen egy állami tendert, amelyet egy katonai célokra is alkalmas gépjárműre írtak ki. Végül a Japán állam leállította a projektet és a PX33 soha nem került tömeggyártásba
Tudtad? A PX33 volt az első japán személyautó, ami állandó összkerékhajtással rendelkezett. Bár a projektet idő előtt leállították, a Mitsubishi lefektette az alapjait a később világsikerű összkerék-meghajtású rendszerének.
A cég Mitsubishi Heavy Industries néven szinte minden iparágban jelen volt, ezért a kezdeti kudarcok után nem erőltette tovább a személyautók gyártását, minden kapacitását a háború okozta kereslet kielégítésére fordította.
Több darabban
A háború után a cég újrakezdte a buszok és robogók gyártását, de 1950-ben nagy változás következett be a Mitsubishi Heavy Industries életében, ugyanis a céget – a háborúban nyertes szövetséges erők nyomására – három vállalatra darabolták.
Bár továbbra is mindhárom cég gyártott gépjárműveket, személyautókat csak külföldi licenc alapján készítettek, többek között az egész világon ismert Willys Jeep-et. Egészen 1960-ig kellett várni, amíg megjelentették az első saját, tömeggyártásba kerülő szedánjukat, a Mitsubishi 500-at. Ezt követte 1963-ban, az azóta számos generációt megélt Colt, majd 1969-ben a szintén több változatban gyártott Galant.
A három cég 1964-ben újra egyesült és 1970-ben elérkezettnek látták az időt, hogy megalapítsák a kizárólag autógyártással foglalkozó részlegüket: létrejött a Mitsubishi Motor Corporation.
Jött a Mitsubishi Pajero
A Mitsubishi szerette volna folytatni a kezdeti sikereket, ezért a részvényei 15%-át eladta Chrysler-nek, ami hozzásegítette, hogy a japánok autói a 70-es években szépen fokozatosan az egész világon megjelenjenek, bár nem mindig a három piros rombusz embléma alatt.
A Colt és a Galant is nagy sikerű típusok voltak, amiket még a kétezres években is gyártottak, de a cég legnagyobb dobását 1981-ben engedte el. Ez volt a Pajero (vagy Montero, esetleg Shogun).
Egy összkerék-meghajtású SUV, amely hamar népszerűvé vált az off-road fanatikusok és a hétköznapi sofőrök körében egyaránt. A versenyeken, köztük a fénykorát élő Dakar ralin is kiválóan teljesített és a Lancer mellett a Mitsubishi off-road zászlóshajója volt.
A gyártás negyven éve alatt négy generációt élt meg és több mint 3,3 millió darabot adtak el belőle.
Új irány
A 90-es években a cég függetlenedett a Chryslertől, majd a 2000-es évek elején szövetségre lépett a Daimler-el, de hatalmas adósságai miatt a Daimler visszalépett és a megvásárolt részvények visszakerültek a Mitsubishi birtokába.
Köszönhetően a gazdasági világválságnak a japán gyártó sokáig nem tudott egyenesbe jönni, ezért 2016-ban belépett a Renault-Nissan társulásba és a Nissan felvásárolta a Mitsubishi-részvények több mint 30%-át.
A Mitsubishi mára új szövetségeseivel egy új irányba indult el és a korábbi legendás típusait maga mögött hagyva próbál visszatalálni a siker útjára.
Jöhetnek a legendák
Szeretné eladni 2005. után gyártott Pajero-ját vagy Lancer-ét, esetleg lecserélné a Colt-ját egy fiatalabb apróságra? Ha használt Mitsubishiről van szó, minket bátran kereshet. Vegye fel velünk a kapcsolatot, vagy kérjen árajánlatot a weboldalunkon keresztül.