AUDI – A haladás technológiája
Az Audi AG az általában Audiként ismert német autógyártó vállalat, amelynek székhelye a németországi Ingolstadtban található. 1964. óta 99,7%-ban a Volkswagen AG leányvállalata. Gépjárműveit a felső-közép, illetve a felső kategóriába pozicionálja. A cég egyik fontos jármű-, és motorgyára, az Audi Hungaria Zrt. Győrben található.
A kezdetek
Az Audi logójában lévő, sokak által ismert négy karika a négy márka, az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer 1932-es összeolvadásának állít emléket. Az így létrejött Auto Union AG márka – az Audi közvetlen elődje – az összeolvadó négy márkát szimbolizáló négy karikát választotta logójának.
Az egyesülést követően a piacon mind a négy márkanevet meg lehetett találni, azonban más-más kategóriában: a DKW motorkerékpárokat és kis autókat, a Wanderer középkategóriájú autókat gyártott. Az Audi modelljei a minőségi középkategóriában, míg a Horch modellek a luxus kategóriában szerepeltek.
A II. világháborút követően a vállalat székhelyét megszállta a Szovjetunió, ezért azt áthelyezték Ingolstadtba, ahol a cég ma is megtalálható. Az üzem – és ezzel persze az Audi – többségi tulajdonosává 1965-ben a Volkswagen vált.
Egy karizmatikus vezető
Az 1974-ben az Audi új vezető mérnököt kapott Ferdinand Piëch személyében, aki családi szálakkal is kapcsolódott a céghez. Nevéhez több sikeres, az Audival összefonódó fejlesztés is köthető:
- az öthengeres motor (1976.),
- a turbófeltöltés (1979.). és
- a quattro összkerékhajtás (1980.).
A mérnöki és vállalatvezetői sikereknek köszönhetően Piëch urat előbb az Audi AG, majd a VW elnökévé nevezték ki és 2015-ös lemondásáig
alapjaiban reformálta meg a teljes konszernt.
A vezetése alatt vált a VW család részévé a Lamborghini, a Seat, a Skoda, a Bugatti és a Bentley is. Olyan modellek készültek regnálása alatt, mint a fantasztikus ralisikereket elérő Quattro, a formabontó TT, a hatalmas piaci sikernek bizonyuló Q7, vagy a szupersportautó Audi R8.
Stabil jelen, fényes jövő
A VW konszernen belül az Audi a sportosabb prémium szegmens képviselője.
Jelenleg – szinte minden nagy gyártó társaságában – kiemelten sokat invesztálnak az elektromos autók fejlesztésébe, amelyhez igen jól jött a Le Mans-i hosszútávú versenyeken szerzett rengeteg tapasztalat. Mielőtt pedig megvenné a legújabb elektromos modellt, 2005. utáni használt Audi modelljét adja el nekünk!
Mi ugyanis az értéket látjuk az Audiban. Szinte nincs olyan típusa sem az A sorozatnak (A1, A3, A4, A5, A6, A7, A8), sem a Q sorozatnak (Q2, Q3, Q5, Q7, Q8), sem a TT-nek, amit ne látnánk szívesen, ha felhívnak azzal, hogy eladó.
Mivel vettünk már több mint 12 éves, törött, hitellel terhelt autót is, elmondhatjuk, hogy jól ismerjük ezt a használtautó márkát is. Így, amikor megkeresnek minket, a helyszínre sietünk és azonnal készpénzzel kifizetjük az árát.
Hívjon minket a +36 70 293 5555-ös telefonszámon, ha eladó, használt, 2005. után gyártott Audija van!
A képet a Pixabayról töltöttük le, jarmoluk munkája.